Reforma kurikula a investice do digitálního vybavení škol

Proces digitalizace vzdělávání se skládá ze tří aktivit, které na sebe vzájemně navazují:

1. reforma obsahu vzdělávání (kurikula),

2. vybavení škol digitálními technologiemi se dvěma účely:

vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí a zpřístupnění mobilních digitálních zařízení k zapůjčení znevýhodněným žákům v rámci prevence digitální propasti,

3. podpora digitálních dovedností učitelů. Reforma vzdělávacího obsahu zavádí do rámcového vzdělávacího programu novou klíčovou kompetenci a to digitální.

Školy musí tyto změny promítnout do svého školního vzdělávacího programu a začít podle něj učit na prvním stupni nejpozději od 1. září 2023 a na druhém stupni od 1. září 2024. Současně školy obdržely z NPO prostředky na nákup pokročilých digitálních pomůcek do výuky (MŠ, ZŠ a gymnázia) a na založení fondu/mobiliáře mobilních digitálních pomůcek, jehož cílem je zpřístupnění mobilních digitálních technologií všem žákům.

Více zde: https://www.edu.cz/digitalizujeme/